شرکت داروسازی پارس حیان، تولید کننده برتر به انتخاب انجمن داروسازان ایران

ziwi logo

شش نکته برای تمیز کردن دستشویی و حمام

تمیز بودن حمام و دستشویی به علت استفاده مکرر و  مداوم از آن‌ها بسیار مهم است. محیط حمام، روشویی، سنگ دستشویی، کاشی‌ها و کف، شیرآلات و حتی حوله و پادری دستشویی باید همیشه تمیز باشند تا به سلامتی فردی ما آسیب نزنند. دستشویی و حمام به علت وجود رطوبت و آلودگی، می‌توانند محل تجمع میکروب‌های مختلف باشند. برای تمیز کردن دستشویی و حمام، نکاتی را لازم است بدانیم که در این مقاله در وبسایت زی‌وی به شش نکته برای آن اشاره می‌کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

1.تمیز کردن روشویی

تمیز کردن مداوم روشویی، باعث می‌شود تا آلودگی و کثیفی و رسوب بر روی آن باقی نماند و برای تمیزکاری بعدی کار راحت‌تر شود. اما اگر پس از مدت‌ها می‌خواهید تمیزکاری روشویی را انجام دهید، نگران نباشید. چرا که زی‌وی با معرفی فوم تمیز کننده دستشویی و حمام می‌تواند انواع رسوب و آلودگی را از سطوح مرتبط دفع کند. همچنین، برای تمیز کردن دستشویی می‌توان از اسپری چند منظوره زی‌وی نیز استفاده نمود. اگر تصمیم دارید با مواد طبیعی این کار را نجام دهید می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

2.تمیز کردن سنگ دستشویی

تمیز کردن دستشویی، چه از نوع ایرانی چه فرنگی، بسیار حائز اهمیت است. چرا که پر میکروب‌ترین محل خانه شماست. این محیط حاوی انواع میکروب‌ها و باکتری‌هاست و در صورت عدم رسیدگی منجر به بروز مشکلات زیادی می‌شود. فوم تمیز کننده دستشویی و حمام زی‌وی برای این مشکل هم چاره اندیشی کرده و باعث رفع تمامی آلودگی‌ها می‌شود. هم چنین می‌توان از تمیز کننده زی‌ی به عنوان براق کننده سطوح دستشویی نیز استفاده نمود.

3.تمیز کردن محیط حمام

تمیز کردن حمام نیز مانند تمیز کردن دستشویی چالش‌هایی دارد که می‌تواند از رسوب آب، رطوبت، خشک شدن شامپو و صابون روی سطوح و جرم گرفتن وان یا کابین حمام ناشی شود. رطوبت حمام می‌تواند باعث رشد و تکثیر میکروب‌ها شده و برای سلامت ما مشکلاتی ایجاد کند. برای تمیز کردن این سطوح می‌توان از انواع جرم گیر و هم چنین محصولات زی‌وی استفاده کرد. چرا که عملکرد فوق‌العاده فوم تمیز کننده دستشویی و حمام این  برند، باعث از بین رفتن تمام لکه‌ها و رسوب‌های جمع شده می‌کردد. بهتر است مانند تمیز کردن دستشویی، حمام را هم به طور مداوم تمیز کنید تا کمتر از حالت عادی نیاز به وقت و زحمت داشته باشید.

4.تمیز کردن کاشی‌ها و کف دستشویی و حمام

کاشی‌ها و سرامیک‌های کف دستشویی و حمام در صورت تمیزی و براقی می‌توانند جلوه بسیار خوبی به محیط دهند. اما در صورت وجود کثیفی و آلودگی باعث پدید آمدن چهره‌ای زشت و ناپسند می‌شوند. برای رفع این مشکل باید کوشید تا تمیز کردن دستشویی بی ثمر نماند. این کار، کار چندان سختی نیست و لازم است تا با یک ماده مناسب پاک کننده و یک برس یا تی، کف سابی کنید و همینطور به کمک پارچه‌ای تمیز، کاشی‌ها را از آلودگی پاک کنید. سپس آبکشی کنید. این کار نیز با فوم پاک کننده حمام و دستشویی زی‌وی امکان پذیر است.

5.تمیز کردن و جرم گیری شیرآلات

یکی از مهم‌ترین چالش‌های همه ما، تمیز کردن شیرآلات دستشویی است. شاید در حدی باشد که تمیز کردن دستشویی به کنار و تمیز کردن شیرآلات در سمت دیگر باشد. چرا که مدام با اب سر و کار دارد و در معرض رسوب زیادیست. رسوب از سطح سخت پاک می‌شود و هرچه آب شهری شما املاح بیشتری داشته باشد، این کار سخت‌تر خواهد شد. اسپری پاک کننده سطوح استیل زی‌وی، از بین برنده لکه ها و رسوبات، جرم ها، چربی ها، لکه های آب، اثر انگشت و گرد و خاک است. این اسپری لکه‌ها را از سطوح فلزی، استیل، کروم و آلومینیوم بدون باقی گذاشتن اثر چربی، بدون آسیب رساندن و ایجاد خط و خش از بین می‌برد.

6.تمیز کردن حوله و پادری دستشویی و حمام

از دیگر دغدغه‌های ما، تمیز بودن حوله و پادری دستشویی است. حوله و پادری نیز در معرض انواع میکروب‌ها قرار دارند و می‌توانند باعث بروز بیماری و انتقال آلودگی به ما شوند. مخصوصا حوله که با پوست صورت و چشتم‌ها تماس مستقیم دارد، بسیار مهم است که تمیز و پاکیزه باشد. برای حل این مشکل لازم است تا چند حوله تمیز داشته باشید تا مدام آن‌ها را شسته و تعویض کنید. هم چنین، برای تمیز کردن پادری، اگر شست و شوی آن برای شما امکان پذیر نیست، می توانید از فوم پاک کننده فرش و مبل استفاده کنید. بدین صورت لکه‌ها از بین رفته و پادری شما ضد عفونی خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم، نظافت دستشویی امری بسیار مهم و واجب است. به این دلیل که محل تجمع میکروب‌ها و باکتری‌هاست.

تمیز کردن دستشویی و تمیز ماندن آن، امری لازم است که به کمک زی‌وی امکان پذیر است. زی‌وی با شش محصول تمیز کننده با شماست تا محیطی عاری از آلودگی و میکروب داشته باشید و به سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

شش نکته برای تمیز کردن دستشویی و حمام

سرتیتر مقاله