شرکت داروسازی پارس حیان، تولید کننده برتر به انتخاب انجمن داروسازان ایران

ziwi logo

مزایای استفاده از محصولات پاک کننده چند منظوره چیست؟

چقدر به سلامت خود و محیط زیست اهمیت می‌دهید؟ با توجه به اینکه محیط زیست در خطر بسیاری از آلاینده‌ها قرار دارد و روزانه مقدار زیادی آلاینده وارد هوا می‌شود، هر کدام از ما به نوبه خود باید بکوشیم تا از آلوده کردن هوا و محیط زیست بکاهیم. چرا که سلامت ما، در گرو سلامت زمین است. استفاده از مواد شوینده علاوه بر تولید زباله، بر روی محیط اطراف ما تاثیر مخربی می‌گذارند. در این مقاله در وبسایت زی‌وی، قصد داریم تا به اثرات مواد شوینده بر محیط و چگونگی کمتر کردن آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاثیر مواد شوینده بر محیط زندگی ما چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از مواد شوینده متعدد علاوه بر تولید زباله بیشتر، بر روی هوای اطراف ما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. هر کدام از مواد شوینده از خود گازی تولید می‌کند که برای سلامتی ما مضر است و اثرات جبران ناپذیری دارد. ریه عضو مهمی از بدن بوده که توسط این مواد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همینطور ممکن است شما را دچار سردردهای مزمن کنند. از دیگر تاثیرات مضر این محصولات، تاثیر آن‌ها بر پوست است. پوست در اثر برخورد با این محصولات خشک شده و می‌تواند دچار اگزما شود. هم چنین این محصولات برای کودکان مضر هستند و می‌توانند سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار دهند. از دیگر تاثیرات این مواد، تاثیر بر مواد غذایی است. برای مثال ممکن است شما میوه خود را روی میزی بگذارید که تازه تمیز کرده‌اید و میوه مواد پاک کننده را به خود جذب کند و شما را آلوده کند. در ادامه به حل این مشکل می‌پرداریم.

چگونه می‌توان اثر منفی مواد شوینده را به حداقل رساند؟

در اولین قدم، برای تولید کمتر زباله می‌توان از محصولات چند منظوره بجای استفاده از چندین مواد شوینده استفاده کرد. در صورت استفاده از یک محصول به ازای چندین محصول می‌توان هم در هزینه صرفه جویی کرده و هم تولید زباله را کاهش داد. هم چنین، با توجه به حساسیت ریه به مواد شوینده، می‌توان استفاده از مواد تند و غلیظ و مضر را به حداقل رساند. استفاده از محصولات عاری از CFC نیز به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی می‌کند. برای عدم تاثیرگذاری این مواد بر پوست و جلوگیری از سردرد، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک و دستکش است.
مواد شوینده را از دسترس کودکان خارج کنید و حتی‌الامکان در هنگام عدم حضور آن‌ها این اقدامات را انجام دهید تا کودک شما تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار نگیرد.
از موادی استفاده کنید که راحت از روی سطح جدا شده و به خورد لوازم شما نمی‌روند. این مواد بر روی هوای تنفسی و مواد غذایی شما تاثیر نمی‌گذارند و باعت آلودگی شما و محیطتان نمی‌شوند.

محصولات چند منظوره چه فوایدی دارند؟

همانطور که اشاره شد، این محصولات در تولید کمتر زباله و صرفه جویی در هزینه به ما کمک می‌کنند. زی‌وی، با تولید محصولات چندمنظوره خود، پیشگام در این حوزه است. همچنین این محصولات به علت چند منظوره بودن، فضای کمتری اشغال می‌کنند. همینطور چون این محصولات همه کاره هستند برای تمیز کردن سطوح متفاوت، لازم نیست چند محصول را جابجا کنید و در رفت و آمد باشید. این محصولات باید عاری از CFC باشند تا به هوای استنشاقی شما آسیبی وارد نکنند که محصولات زی‌وی از این ویژگی برخوردارند. اگر از محصولی استفاده کنید که پخش بوی کمی داشته باشد نیز باعث می‌شود کمتر دچار آلرژی و سردرد شوید.
جداسازی یک محصول از کودک راحت‌تر از جداسازی چندین محصول است؛ پس این محصولات علاوه بر مقرون به صرفه بودن، به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث سلامتی بیشتر ما می‌شوند.
گاهی لازم است برای تمیز کردن جایی تعداد بیشتری از مواد شوینده نیاز باشد. احتمالا می‌دانید که برخی محصولات با یک دیگر واکنش می‌دهند و برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند. این محصولات این مشکل را نیز برطرف کرده است و دیگر لازم نیست نگران ترکیبات شیمیایی چند محصول با یک دیگر باشید.

سخن آخر

سلامت ما در گرو سلامت محیط زیست ماست و لازم است تا به محیط خود اهمیت کافی داده و خود را از گزند آلودگی زیستی در امان بداریم. هم چنین، برای جلوگیری از هزینه بیشتر و تولید زباله کمتر لازم است تا به فکر مواد شوینده چند منظوره باشیم. این محصولات به ما کمک زیادی می‌کنند و با عملکرد خود باعث رضایت بیشتر ما می‌شوند. زی‌وی با معرفی دو محصول چند منظوره با شماست تا از سلامت خود مراقبت کرده و محیطی عاری از آلودگی داشته باشید. به نظر شما محصولات چند منظوره چه کمک دیگری به ما می‌کنند؟

مزایای استفاده از محصولات پاک کننده چند منظوره چیست؟

سرتیتر مقاله